Tips Cara Cepat Habis Bayar PTPTN

 On Tuesday 17 May 2016  

Tips Cara Cepat Habis Bayar PTPTN - Cuba anda bayangkan anda dah habis bayar PTPTN dalam masa 5 tahun. Bestkan? Saya selalu bayangkan hutang PTPTN saya dah setel dalam temph 5 tahun.

Nak habiskan bayaran pinjaman PTPTN satu perkara yang melelahkan dan boleh jadi membebankan diri. Tambahan pula kalau tak ada kerja tak ada duit nak bayar PTPTN.

tips cara cepat habis bayar ptptn

Nak tak nak kena cari duit untuk bayar PTPTN. Kalau tak bayar makin bertambahlah tunggakan. Bila makin banyak makin berat lah lagi nak bayar dan sampai ke sudah tak jugak setel.

Tips Cara Cepat Habis Bayar PTPTN


Jadi, untuk memudahkan anda selesaikan hutang PTPTN, anda cuba baca tips-tips yang saya nak sampaikan. Sebab saya juga peminjam PTPTN macam anda jadi sama-samalah kita berkongsi tips untuk menjelaskan bayaran PTPTN.

Ok, mudah saja.

Tips Pertama : Perancangan

Anda kena ada perancangan atau taktikal. Kena ada matlamat dan target yang jelas. Katakanlah anda dah target dalam masa 5 tahun nak setelkan hutang PTPTN.

Jadi dalam tempoh 5 tahun anda kena berusaha untuk buat bayaran tiap-tiap bulan tanpa miss. Bayar mengikut nilai yang telah ditetapkan.

Kalau ada duit lebih bayar lebih. Lagi cepat hutang PTPTN anda setel. Kalau pandai cari side income buat dengan sungguh-sungguh dan niatkan duit yang anda dapat untuk bayar hutang PTPTN.

Katakanlah anda buat kerja dengan job dirumah --> Klik Portal Jobdirumah, lepastu dapat income dan anda gunakannya untuk bayar PTPTN. Tak ke bagus kalau macam tu.

Tips Kedua : Setup Diri Anda

Tanamkan niat dalam diri anda "Aku nak setelkan HUTANG PTPTN". Minta doa supaya Allah swt permudahkan dan buka jalan.

Anda perlu berdisiplin kalau tidak lambatlah hutang ptptn anda nak setel. Anda kena cekap bab bayar hutang ptptn. Jangan main-main kejap bayar kejap tak bayar.

Ada sedikit bayar sedikit ada lebih bayar lebih. Kalau termiss bayar cepat-cepat cover. Kalau rasa duit tak cukup kena pandai cari peluang cari duit online misalnya buat kerja di rumah dengan job dirumah --> Klik Portal Jobdirumah.

Takpun buat "Bisnes air balang". Tambahan pula bulan puasa dah nak dekat jadi bolehlah anda jual air kat bazar dan untung yang anda dapat bolehlah buat bayar hutang PTPTN.

Ok, itu sahaja dari saya. Nak tahu tentang Job dirumah? Boleh ke --> Portal Jobdirumah.


Tips Cara Cepat Habis Bayar PTPTN 4.5 5 Azzahairi Sulaiman Tuesday 17 May 2016 cara cepat habis bayar ptptn, tips setel hutang ptptn, cari duit bayar hutang ptptn, cara bayar ptptn tanpa guna duit gaji,apa itu ccris,cara nak bayar hutang ptptn,cara nak semak baki hutang ptptn,cara semakan hutang ptptn,hutang ptptn,hutang ptptn dah habis bayar,hutang ptptn disenarai dalam ccris,isu hutang ptptn dan ccris,liat bayar ptptn,malas bayar hutang ptptn,pinjaman ptptn,ptptn kejam,ptptn tak bertimbang rasa,ramai tak bayar hutang ptptn,salahkan ptptn,semakan hutang ptptn,tips nak bayar hutang ptptn,tips nak langsai hutang ptptn Tips Cara Cepat Habis Bayar PTPTN - Cuba anda bayangkan anda dah habis bayar PTPTN dalam masa 5 tahun. Bestkan? Saya selalu bayangkan hut...


No comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.